2018. március 18., vasárnap

Bakonyi csirkemell

Nálunk ma ez az egyszerű,de nagyon finom ragu készült ebédre. :)

Most épp csak csirke mellem volt itthon,de jobban szeretjük csontosabb alkatrészekből,ízletesebb. Ha pl csirke combból főzöm és van időm,akkor van hogy kicsontozom a húst.  De szoktam sertés húsból is készíteni. 
Ahogy épp szimpatikus.

Raguhoz:
- 3db nagyobb csirkemell
-1db paprika,nekem zöld pritamin paprika került bele
-1db nagy paradicsom
-250g gomba
-1db közepes méretű hagyma
-kb 2 ujjnyi vastag darab füstölt, húsos szallonna
-1tk fokhagymapép
-só,bors,fűszerpaprika
-250ml tejszín
-1ek teljeskiörlesű liszt

Galuskához:
-250g darált zabpehely
-250g teljeskiörlésű liszt
-4db tojás
-kb 1ek só
-víz

A csirkemelleket vékony csíkokra vágom. Én nem szeretem ha túl hosszúak,így én először hosszában ketté vágom a melleket. Ha nagyon nagyok akkor lapjában is elfelezem. Majd ezután csíkozom. Be sózom,borsozom és beteszem a hűtőbe amig előkészítem a többi hozzávalót is.
 A szallonnát apró kockákra vágom,majd lassú tűzön kisütöm a zsírját. Ezután ráteszem a csirkét es alaposan átpirítom. Így nem szárad ki és a belseje finom szaftos lesz.
Miután lepirult a csirke,hozzá adom a kockákra vágott paradicsomot,paprikát és vöröshagymát. Picit összepirítom őket. Majd bele teszem a félbe vágott,majd szeletelt gombát is. Ezzel is pirítom pár percig.
Megszórom fűszerpaprikával hozzá adom a fokhagyma pépet és felöntöm kevéske vízzel. Nem kell sok,mert a zöldségek is eresztenek levet. Utólag szükség szerint pótolható a víz mennyisége.
Ha szükséges,akkor még sózom,borsozom de csak óvatosan mivel a szallonna is sós és korábban a csirkét is fűszereztük.
Lassú tűzön egy szaftos ragut főzök.
Ha megpuhult a hús akkor a lisztet és a tejszínt egy külön tálkában csomó mentesre keverem és hozzá adom a raguhoz. Elkeverem, majd rottyantok egyet rajta és kész is. Ebben a fázisban,ha túl sűrűnek tűnik a szaft,akkor adok hozzá kevéske vizet.
Ha van itthon,akkor teszek bele friss,aprított petrezselyem zöldet is.

A galuskához a zabpelyhet egy aprítóban vagy darálóban liszt állagúra darálom.
Elkeverem a teljeskiőrlésű liszttel,majd hozzá adom a sót és a tojásokat. Egy fakanállal elkavarom,majd annyi vizet adagolok hozzá hogy egy ne túl híg tésztát kapjak. A lisztek megszivják magukat pár perc alatt,így lehet hogy pótolni kell majd a víz mennyiségét.
Sós,lobogó vízbe szaggatom és addig főzöm,amíg feljönnek a víz felszínére. Leszűröm.
Ezután én átszoktam mosni 1,2szer es meglocsolom kevés olajjal. Ezáltal nem ragadnak össze,nem lesznek csirízesek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése