2016. november 25., péntek

Mezes kremes

Mez nelkul  
37*26cm-es tepsivel


A ferjem nagy kedvence a mezes kremes,utoljara az eskuvonkon ettunk,akkor meg a cukros valtozatban,azota nem tudtam ravenni magamat h elkeszitsem. A tegnapi napon,jott a villam es neki alltam :) 
Inzulin rezisztenskent a mez sajnos tilto listan van,igy ez is nehezitette a dolgomat,de magam is meglepodtem milyen jol sikerult :)

Teszta: 
- 350g teljeskiorles liszt
-150g feher liszt
-50g Dia-Wellnes 1:4 edesito
-1 tk szodabikarbona
-2 db tojas
-100g vaj
-100g tejfol
-1tk mezesfuszer keverek,igy talan a mez izet is bele lepehet csempeszni

Tudom hogy az eredetiben nincs tejfol,de en a linzer tesztat,almas pitet is tejfollel szoktam lagyitani ha szukseges es ugy gondoltam hogy a mez nedvesseg tartalmat kitudom valtani vele.

Kremje:
-3.5dl tejszin (38%os)
-3.5dl viz
-100g teljes kiorlesu liszt - akit esetleg zavarna a kremben a teljeskiorlesu liszt rostojai,az keszitheto peldaul zabpehelylisztbol is,vagy feher lisztbol is,de minket nem zavar.
-3db kozepesmeretu tojas sargaja
-35g Dia-Wellnes edesito
-170g vaj+ 40g Dia-Wellnes edesito
-vanilia
-rum aroma
-3ek cukormentes baracklekvar

Tetejere:
-2ek cukormentes kakaopor
-1pupos tk. Dia-Wellnes edesito
-kb 1,5dl viz
-40g vaj

A tesztahoz a vajat eldorzsoltem a lisztel,majd egybe gyurtam vele a tobbi hozzavalot is.Robotgeppel szoktam osszekevertetni,majd nyujtodeszkan atgyurni. A tesztaban ahogy olvad a kezmelegtol a vaj es az edesito ugy fog szepen osszeallni.
Lemertem es 4 egyenlo reszre osztottam. Majd egy konyharuhaval letakarva felre tettem oket pihenni amig elkeszitettem a kremet.


Egy labosban habosra kevertem a tojas sargajakat az edesitovel,majd hozzaforgattam a lisztet es a tejszin+viz keverekkel simara kevertem. Lassu tuzun suru kremet foztem belole. Felretettem kihulni.


Amig hul a krem,addig elkeszitem a teszta lapokat.
A kis gombocokbol kespenge vastagsagu teglalapokat nyujtok,amik tepsi meretuek.
Ez ugy a legkonnyebb ha ket sutopapir koze teszem a tesztat es ugy nyujtom ki. Nekem ezzel a trukkel mindig szep egyenletesen vekonyak a tesztaim,hasonloan nyujtom az almas pitehez is. 
Egy tepsi hatuljat megkenem zsirral majd raforditom a kinyujtott tesztamra,amit a sutopapir segitsegevel konnyeden vissza tudok forditani.

170fokra elomelegitett sutoben sutom a lapokat. Az en sutomben 12perc alatt keszutek el. Figyelni kell,nehogy tul suljenek,mert akkor kiszaradnak es toredeznek. 
Amig sul az egyik lap,addig nyujtom a masikat,igy meglepoen hamar elkeszulunk vele.
Nekem 2 egyforma tepsim van,igy meg hamarabb elkeszultem veluk.


Osszeallitas:
A vajat az edesitovel alaposan kikavartam es a mar kihult kremhez forgattam. Vaniliaval es pici rummal izesitettem.
A tepsit megforditom es az aljara teszek egy tesztalapot ( a peremesszelekkel felfele) ,megkentem 1 ek lekvarral (eredetileg csak a kozepso retegre kerul lekvar,de en ugy gondoltam h a tesztanak csak jot tehet a plusz lekvar ) ,majd a krem 1/3-val. Ugyan igy teszek a masik 2 lappal is,majd a legtetejere teszek egy tesztat a peremes reszevel lefele,igy szebb lesz a formaja is.



Elkeszitem az ontetet a tetejere.
 A kakaoport es az edesitot elkeverem egy kis labosban es annyi vizet ontok hozza hogy konnyen keverheto legyen. Majd lassu tuzon surure fozom. 
A tuzrol felrehuzva belekeverem a vajat es meg melegen egy kanal segitsegevel a teszta tejetejere kenem.

A kesz sutit a hutobe tettem 1 ejszakara.

Mi turelmetlenek voltunk es hamarabb megkostoltuk,igy a tesztanak meg nem volt ideje megpuhulni sem,de a ferjemnek mar igyis izlik. 
Forro vizbe martott (majd letorolt) kessel szepen szeletelheto.
Ez a teszta nem lesz olyan olosan puha,mint az igazi mezes kremes,mivel abban a mez is segiti a puhulasban es a teljes kiorlesu liszt miatt sem ugy puhul,de mostantol nekunk sem kell nelkuluznunk ezt a csodas sutemenyt :) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése