2017. április 9., vasárnap

Bounty torta

(24cm)


Egy nagyon puha,konnyed kokuszos,habos torta. Legeloszor kb 6-7eve keszitettem,azota is rendszeres vendeg nalunk :) 

Piskota:
-5db kozepes tojas
-50g cukormentes kakaopor
-100g teljeskiorlesu buzaliszt
-40g feher liszt
-12g sutopor
-63g DW 1:4 edesito vagy 250g xilit
-1dl hideg viz

Kokuszos toltelek:
-200g kokusz reszelek
-1ek DW 1:4 edesito vagy 4ek xilit
-1cs. habfixalo
-vanilia
-5dl habtejszin es kb 1 dl tejszin pluszban ha a DW 1:4 edesitovel keszitjuk,igy megmarad a cukor nedvessege.

Maz:
-2ek zabpehelyliszt
-3ek cukormentes kakaopor
-35g DW 1:4 edesito vagy 150g xilit
-1tk fahej
-2dl tej + 2dl viz
-80g puha vaj

A tojasokat szetvalasztom. Az edesitot szet osztom koztuk. A liszteket,sutoport es kakaoport egybe vegyitem.
Felverem a feherjet.
A sargajat feheredesig habositom majd lassan hozza ontom a hideg vizet.
Majd hozzaforgatom a tojas feherjehez. Aprankent bele forgatom a lisztes kevereket.
160fokos elomelegitett sutoben 40percig (tuprobaig) sutom. Torta racson hagyom kihulni.
Ezalatt a tejszint kemeny habba verem a habfixaloval. 
Hozza forgatom az edesitot,a vaniliat es a kokusz reszeleket. (Ha DW 1:4 edesitovel keszitem akkor ontok hozza meg kb 1 dl tejszint,hogy a cukor nedvesseg tartalmat potoljam,igy konnyu,habos lesz)
A torta tetejet kb 1cm magasan levagom es a belsejet kikaparom ugy hogy kb 1-1,5cm szeles pereme es alja maradjon.
Ebbe a vajatba toltom bele a kokuszos kremet. Vissza teszem a levagott tetejet.
Hutobe rakom.

A mazhoz a vaj kivetelevel mindent beleteszek egy kis labasba es lassu tuzon pudding szeru/allagu suru kremet fozok.
Meg forron belekeverem a vajat. Langyosra hulve korbe kenem vele a tortat. Nem fog raszilardulni hanem kremes,pudingos lesz.

A kikapart piskota belsot kiszoktam szaritani es kokuszgolyoba teszem. Vagy kulonbozo suti kelyheket keszitek.
A csatolt kepeknel fele adag tesztabol keszitettem,igy nem faragtam ki a belsejet,hanem csak kette vagtam,mivel ez csak itthonra egy kis nasira keszult,alkalom nelkul :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése