2017. április 14., péntek

Ostoros retes

Egy szuper foszlos,pihe puha kalacs,finom edes kakaos toltelekkel  :) 

Teszta:
-420g teljeskiorlesu liszt
-120g feher liszt
-60g siker
-2ek olaj
-1cs. szaritott eleszto
-3db tojas sargaja + 1 felvert tojas a lekeneshez
-1,5dl tej + 1.5dl viz ( ha vaj vagy olaj kerul a tesztaba, plusz meg a toltelekbe is akkor nem szoktam tejszinnel helyettesiteni a tejes,mert tul zsiros lesz a kesz sutemeny allaga)
-15g Dia Welness 1:4 edesito vagy 60g xilit
-1csipetnyi so

Krem:
-200g puha vaj
-60g DW 1:4 edesito vagy 240g xilit (mi edesen szeretjuk)
-3ek cukormentes kakaopor
-vanilia
-60-70g apritott dio a szorashoz

A teszta alapanyagaibol egy picit lagyabb,de konnyen formazhato kalacs tesztat gyurok.

6 egyforma darabba vagom es cipocskakat formazok beloluk.

Konyharuhaval letakarva pihentetem 30percet.
Amig a teszta pihen,addig a puha vajat kikavarom az edesitovel es a kakaoporral,vaniliaval. Ezt elektromos habverovel a legkonnyebb.

Minden teszta golyot hosszukas csikka nyujtok kb 2-3mm vastagra es 50cm hosszura.

Mindegyiket vekonyan megkenem a kakaos edes vajjal. Figyeljunk hogy a szelekre is keruljon,igy lesz szep marvanyos a kesz kalacs belseje.

Ezutan feltekerem oket es picit meg is sodorgatom mindet.

Nagyon szeretem a 6-os fonast,szerintem az egyik legmutatosabb,igy en ezzel szoktam fonni.
A toltelek sulya miatt jobban nyulnak a teszta csikok fonas kozben,mint a sima kalacsnal,igy ne lepodjunk meg ha egy szep hosszu fonatunk fog keszulni :) 

Fonas utan athelyezem a sutopapiros tepsire.
Letakarva ismet pihentetem 40percet.

Felvert tojassal korbekenem a fonatokat es megszorom dioval.

170fokos,elomelegitett sutoben nagyjabol 50perc alatt aranybarnara sutom.

Kihules utan,szeletelve talalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése