2017. április 9., vasárnap

Mini sorkiflik

(64 db)

Teszta:
-700g teljes kiorlesu buzaliszt
-200g feher liszt
-100g buza siker
-2csomag szaritott eleszto
-6dl langyos viz
-1ek so
-200g puha vaj
Toltelek:
-100g puha,sos vaj
-1 fej fokhagyma vagy 4kozepes fej voroshagyma

-1db felvert tojas
-komenymag,nagyszemu so, szezammag

Eloszor a tolteleket keszitem el.
Ha hagymasan keszitem akkor feldarabolom nagyon aprora,majd a sos vajon lepiritgatom es enyhen megsozom,borsozom.
Ha fokhagymasan keszitem,akkor a fokhagymat pepesitem es alaposan osszekeverem a sos vajjal,picit sozom.

Az elesztot felfuttatom 2dl langyos vizben.
Addig a dagaszto talba merek minden hozzavalot. Beleontom az elesztot is es egy ruganyos,jol formazhato tesztat dagasztok.
A begyurt tesztat 8 egyforma darabra vagom. Minden darabot kor alakura nyujtok,kb 2-3mm vastagsagura es nagy tanyernyi mereture. 

Egy pizza szeletelovel 8 egyenlo cikkre vagom. 

Megkenem oket kb 1tk-nyi toltelekkel es kivulrol befele haladva feltekerem mindet.

Sutopapiros tepsire pakolgatom a kis kifliket,1-2 ujjnyi helyet hagyva koztuk.


Letakarom egy konyharuhaval es 2-2,5 orat kelesztem.

Elomelegitem a sutot 180C-ra.
A megkelt kifliket lekenem felvert tojassal,majd izles szerint megszorom nagyszemu soval,komenymaggal es szezammaggal.

15-20perc alatt aranybarnara sutom.
 Fokhagymas:



Piritott hagymas:


Az eredeti receptet evekkel ezelott irtam ki valahonnan az internetrol,sajnos nem tudom az eredetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése