2017. április 10., hétfő

Grissini

70db 20cm-es hosszusaguak,vagy 30-35db kb 40cm-esek 


Evek ota igy keszitem,sokaig finomitgattam,alakitgattam az ir-es verziot. Ez az egyeduli "peksutemeny" ami teljesen mas allagu mint mikor feherlisztbol sutottem. A teljeskiorlesubol sokkal omlosabb,puhabb. Nalunk nagy kedvenc,mikor milyen valtozatban izesitem.
Keszithetjuk naturan csak soval,borssal izesitve/ sajtosan/ baconosan/hagymasan,vegtelen a variaciok szama :)
A lepesrol-lepesre kepeken feherlisztes,sajtos-hagymas grissini van,dupla adagbol. Baba varo bulira keszultek es akkor epp volt idom reszletesen fotozni :)
Ha dupla adagot sutunk akkor egyszerubb a 2 kulonbozo izesitesu tesztat eleve kulon begyurni,mivel tobb mint 1,5kg lisztbol keszul.

-560g teljeskiorlesu liszt
-180g feher liszt
-60g buzasiker
-2cs. szaritott eleszto
-2 kozepes tojas
-300ml tejfol
-1ek so
-0,5dl viz
-250g olvasztott vaj

-2 fej voroshagyma,apritva
-4-5szal ujhagyma,karikazva
-pici so

-1ek pirospaprika
-1tk oregano,1tk majoranna,1tk bazsalikom

Ha hagymasan keszitenenk,akkor eloszor pici olajon piritsuk le,enyhen sozzuk es tegyuk felre hulni.
Kimerek minden hozzavalot a keverotalba.
Egy konnyu,lagy tesztat dagasztok,majd kette valasztom.
Az egyik felebe belegyurom a pirospaprikat.
A masik felebe a zoldfuszereket es a piritott hagymat.
15-20percre egy konyharuhaval letakarva felreteszem/kelesztem.
Eloszor a piros tesztat a kezemmel kinyujtogatom tanyer mereture,majd a zold tesztat is es a paprikas tetejere teszem.
Majd egyutt nyujtom ki oket. 2-3mm vastagsagura.
Ekkor megszorhatjuk reszelt sajtal/parmezannal/komenymaggal/szezammaggal amivel szimpatikusabb. A nyujtofaval ilyenkor egyhen bele szoktam gorgetni a tesztaba,hogy a csavaraskor ne hulljanak le.
Pizza szeletelovel tetszes szerinti hosszusagu es 1-1,5cm szeles csikokat vagok.
Minden csikot enyhen megcsavarok,igy szepen latszik majd sules utan is a 2 kulonbozo szin. Sutopapiros tepsin 1 ujjnyi tavolsagokban lepakolom.
Megszorhatjuk ismet sajttal,nagyszemu soval amivel szeretnenk.
A sutot 180Cra elomelegitem es 15-20perc alatt aranybarnara sutom. Minnel tovabb sulnek illetve minnel vekonyabbra vagom a csikokat annal ropogosabbak lesznek.

Mozzarellas - baconos

Natur,csak zoldhagymaval
Baconos-szezamos
Parmezanos-zoldhagymas


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése