2017. január 14., szombat

Habkonnyu cseresznyes kremes szelet

38*32cm-es tepsiben


Tesztahoz:
-10db kozepes meretu tojas
-80g teljeskiorlesu buzaliszt
-40g feher liszt
-40g cukormentes kakaopor
-100g xilit

Kremhez:
-350g cseresznye befott + a leve (3dl)
-1csomag vanilias pudding

-4dl tejszin (35%-os)
-250g mascarpone
-1tk folyekony edesito
-2ek cukormnetes kakaopor
-csoki reszelek

A teszta hozzavaloibol sutok egy kakaos piskotat. 
Kulon valasztom a tojasok sargajat es feherjet. Az edesitot fele-fele aranyban a tojasokhoz adom. 
A liszteket elkeverem a kakaoporral.
Eloszor a tojasok feherjet verem kemeny habba, Fontos hogy ne verjk tul kemenyre,csak addig amig ha kiemelem a habverot es a feherje kis csucsos kunkori formaban nyulik a habvero utan. Ha tul kemenyre habositjuk,akkor a tobbi hozzavaloval valo osszeforgatasnal,majd a kiontesnel konnyebben osszeseik,es nem lesz olyan szep levegos.
Ezutan addig verem a sargajakat az edesitovel amig picit elkezd halvanyodni a szine.
Majd ovatosan osszefogatom a feherje habbal. Ezutan tobb reszletben hozza forgatom a lisztes kevreket,ugyelve h ne maradjon benne lisztes csomo.
170fokos sutoben kb 40percig sutottem.
Suti racson hutottem ki.


A kremhez kemeny habba vertem a tejszint,majd hozza adtam az edesitot es az elozoleg villaval kicsit attort mascarponet is.
Ket reszre valasztottam. Az egyik felehez hozza kevertem 2ek kakaoport.

A cseresznye leveben megfoztem a puddingot. Hozza forgattam a cseresznyeket es kicsit megnyomkodtam egy botmixerrel,hogy darabos legyen.


A kihult piskotat keresztben kette vagtam.
Az also retegre rakentem a cseresznyes kremet.
Ezen szet oszlattam a kakaos tejszines kremet.
Ratettem a masik piskota lapot. Megkentem a tejszines kremmel.

Csoki reszelekkel diszitettem a tetejet.
A legjobb ha par orat tud pihenni a hutoben felvagas elott. Hozzank most vendegek jottek es hamarabb kellett szeletelnem,meg nem allt ossze olyan jol,de az ize igyis nagyon finom :)






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése