2017. március 18., szombat

Gesztenyes-habos sutemeny

(35*25*5cm tepsiben)


Ez a suti a ferjem egyik nagy kedvence. Sajnos szenhidratban nem tul szegeny,de nagyon nagyon finom sutemeny :)

Sutottem 1db 10tojasos piskotat. Amit kihules utan kette vagtam.
-10db kozepes tojas
-Kb 100g (7ek) teljeskiorlesu liszt
-kb 50g (3ek) feherliszt
-35g (2,5ek) Dia-Welness 1:4edesito vagy 10ek Xilit/egyeb edesito



Vanilias krem:
-5dl tejszin (35%-os) + 3dl viz (vagy 8dl tej)
-2csomag cukormentes vanilia puding
-1pupos ek Dia-Welness 1:4edesito vagy 4ek egyeb edesito
-60g puha vaj

A pudingot a szokasos modon megfoztem es meg melegen beleforgattam a vajat,majd hagytam kihulni,idonkent megkeverve hogy ne borosodjon be a teteje.

Gesztenyes krem:
-500g natur gesztenye pure
-1ek rum aroma
-1ek vanilia aroma
-1pupos ek Dia-Welness 1:4 edesito vagy 4-5ek egyeb edesito,izles szerint.
-60g puha vaj
-kb 1,5-2dl tejszin

A gesztenyet,rum aromat,vaniliat es a puha vajat elkeverem,majd annyi tejszinnel higitom,amig kremes,kenheto allaga lesz.

Tetejere:
-5dl habtejszin (35%-os) 
-cukormentes kakaopor

A kihult piskotat miutan kettevagtam a felso reszet (fejjel lefele) vissza tettem a tepsibe.
Megkentem a gesztenye kremmel,majd ezen eligazgattam a vanilias kremet. A vanilias krem kiscsit merevebb,nyulosabb allagu,nem igazan kenheto,de egy kanal segitsegevel konnyen elegyengetheto es a hutes utan mar tokeltes lesz az allaga.
Ratettem a masik piskota lapot. 
Erre simitottam ra a tejszinhabot. Egy hullamos habkartya segitsegevel mintaztam,majd megszortam cukormentes kakaoporral.
Legalabb 2-3ora hosszat hutobe teszem,de a legjobb ha 1 ejszakat tud pihenni.
Vizbe martott eles kessel konnyen szeletelheto.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése